در دنیای بزرگ کسب و کار همیشه به دنبال پیدا کردن فرصت ها باشید ، یا به بیان مختصر فرصت طلب باشید ، این فرصت طلبی با تعریف لغت نامه ای آن به معنی اپورتونیسم کاملا متفاوت است ، شما باید فرصت موجود را به نفع خودتان و در راستای توسعه و پیشرفت کسب و کارتان بهره برداری کنید . در باب اخلاق در کسب و کار پیش از این صحبت کردم . ما هرگز اجازه نداریم به منظور توسعه کسب و کارمان به نفرات و یا رقبا آسیب وارد کنیم و وارد فضای بی اخلاقی در کسب و کار شویم.
چند مثال میزنم تا بیشتر موضوع تبیین شود :
۱- در محله شما یک دانشگاه علمی کاربردی در حال تاسیس و یا افتتاح است ، بنابراین شما شاهد حضور دانشجویان زیادی خواهید بود ، این دانشجویان به خدمات چاپ ، کپی و کافی نت اینترنتی قطعا نیاز خواهند داشت . پس نباید با تاخیر و تعلل این فرصت را از دست بدهید.
۲- یک درمانگاه و یا آزمایشگاه پزشکی راه اندازی شده است و در آن حوالی کافی شاپ و یا سوپرمارکت وجود ندارد . برد با شماست که با بررسی همه جانبه محیط آن کار را استارت بزنید.
۳- در روستایی زندگی می کنید که داختان میوه زیادی وجود دارد ، آیا در آن نزدیکی صنایع بسته بندی ، سردخانه و یا سالن سورتینگ وجود دارد
!!! تذکر ؛ همه پیشنهادات بالا و امثال آنها ؛ به شرظ بررسی همه جانبه طرح اعم از جانمایی صحیح ، اعتبار سنجی ، آینده نگری و بیزینس پلان معتبر قابل اجراست ، نه بدون تامل و برآورد.
نوشته سینا بنافی (کپی برداری از مطلب بدون ذکر عنوان ممنوع است)
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.